♫♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫: 2012
♥ hye kowg.niy lhaa diary online aku . kowg bole check-ii n kalo sudi , bole follow memollow okehh ? if buruk sorry ehh , aku baru berjinak-ii dalam dunia blogger :) ♥

Wednesday, 7 November 2012

perjalanan bakal bermula (^_^~)


tinggal bape hari ag aku bakal bergelar student PMS and bakal jd student gafik .muehehehe. (o.O) . 
haa ! apekah pms ?
bace lhaa logo at atas tuhh . POLITEKNIK MUADZAM SHAH , PAHANG.
HAHA . waktu membe-ii sume bakal jd graduan universiti , aku baru na amek dip balek. tapi tape . aku ta kesa . sebb ta semestinye lambat grad , aku ta bole berjaya kan ? heee. aku mampu . sebb kawan-ii sume cakap aku seowg yg tabah . yeke?? agaknye lhaa (U_U) hehe. bia lhaa mereka grad dulu . aku janji , aku akn menyusul..  :)
bak kata owg , bia lhaa lambat asal selamat . n mungkin pada owg laen aku gagal n ta akn berjaya !
kau SILAP ! sebb gagal sekali ta bermakna gagal selamanya . :)
aku daa nekad . aku akn buktikan kat sume yg pndang rendah pada aku . yg aku jgak mampu BERJAYA !
haaa niyy .
cantik kan ? ta sabar ase . hmmm. tapi ade jugak lhaa rasa sedih . sebb aku tatao dapat ag kea ta kawan-ii macam kat MMU  dulu :'(
*hope dapat . membe-ii cm dulu. yg happening , ta memilih kawan, keturunan mahupun darjat*
huwaaaa. debaran tuhh kuadd terasa ! see ? tuhh lhaa course yg bakal aku amek :)
budak grafik sehh . :P mungkin lhaa pd kowg tuhh juz kos cokia ! tapi TAK  ppd aku :) sebb tuhh lhaa permulaan aku sebelom aku na amek kos architecture kat KOREA ! muahhaaahhaa. berangan tinggi kan ? ^_^
bia lhaaa . aku nekad. cume aku perlukan , doa parents aku , n sokongan kowg seme (o.O)v
niyy plak subjek aku :P
*tapi tatao if daa ubah kn ? sebb aku bce kt blog pengambilan plajar *

Kod
Program
Kredit
AA101 
Islamic Education 1*
2
AA102
Moral Education 1**
2
AE101
Communicative English 1
2
AR101
Co-Curriculum 1
1
BC101
Computer Application
1
VI101
Art History
2
VD101
Fundamental of Art & Design
3
VV101
Fundamental of Drawing
3
VG101
Photography 1
2
VG102
Prologue To Graphic Design
2
susah kn ? tape. :) aku jnji . aku akn buat yg terbaek ^^. tapi ramai cakap . budak grafik otak dowg kreatif . hmmm aku ? aku ta pon. cume yg bole aku ckap . aku bole berusaha :) haaa na tgk barang-ii aku yg daa aku siapkn ? :P jap ehhhh . na upload . hikhikhik (^o^)v

♫    ♫  ♫   

haaaa taraaaa !
ade bed sheet , spongebob n teddy . hehe.
yg 2 pink kat blakang tuhh tuala. ngee. PINKy kan ! sukeee sgt .
niyy jea lhaa yg baru ade. hehe. bantal , suar , hanger . nanti bli sikit-ii ag .. ta sabar rasenye na balik kea alam student . 7/disember/2012 .
aku sabar menanti kehadiran mu .
okehh lhaa . daa tatao na update ape . cume. aku harap sgt . aku akan dapat kawan-ii yg bimbing aku bila aku tersasar , senior yg snggup beri tunjuk ajar. :) n more important ! lecturer yg  cool . hekhehek*
oke , 
tata sume.. ! ♥ 




♥ kupilih hatimu ♥


assalamualaikum.
wahai sahabat sekalian . wkwkw. :')
arini aku tuka lagu belogg .
sweet lagu niyy. aku suka . 
♥"ku pilih hatimu !"
umm.. aku bukan lhaa seowg pujangga  yg mampu bagi ayat yg puitis .
aku cume seowg insan yg hanya ade 1 keping hati yg mampu menyayangi , menyintai kau setulus hati 
pesanan aku cume 1, tolong jangan lukakan aty niyy. sebb itu akn bagi kesan yg lama untuk aku pulihkan kembali... aku rela jd BATU menunggu kau . kerana menyintaimu . :) aku ikhlas syg . kerana aku ta mampu melupakan kau walao sesaat . (^_^)v
aku ta kesa , sape pon kau sebenarnye . kau bf , kau tunang , or suami owg laen sekali pon. kerana aku amat menyintai kau . BAHAYA kah aku syg ? hmmm. pada owg laen MUNGKIN ! tapi pada aku ta. :D
sebb aku sanggup tggu kau . (!) tuhh janji aku . hee. sampai akhir hayat aku sayang. aku sygkan kau. semalam aku terpikir , na luahkan everything . na kau tao . kau cinta aku sampai mati :) tapi MALU ,
siyezly , niyy luahan aty aku. malu na nyata kan . tapi aku aku coretkan kat sini. aku ta kesa lhaa  kerana kau detak aty aku .. "U_U" dan..............


.....bia 1 dunia taO yg kau laki bertuah .... >_<" muahahaha.
aku akan terus bertahan , menunggu kau . biar lhaa ape owg na kata . aku ta peduli , kerana aty aku tetap ingin kau jadi MR.RIGHT aku . imam dunia , pengiring aku kea FIRDAUSI ! insyaallah syg. (o.O)
tapi andai aku ta bernyawa lagikk , aku na kau taO. kau laki terakhir aku syg dan aku cinta  ♥. :')
biarlhaa aku simpan aty aku cume untuk menyayangi kau . TIADA INSAN LAIN yg mampu miliki cinta ini sayang . percayalah . aku na kau taO setiap denyut nadi aku . aku selalu pk pasai kau . sumpah . aku cintakan kau sayang . (smpai mati . aku sggup tggu kau ) >(^_^)<
keep it in ur mind , hubby . (^.^")


*♥ u , sayang :) ♥ and  i want to be ur favorite HELLO , n hardest GOODBYE *






Thursday, 1 November 2012

speechless -.-''


assalamualaikum pembuka bicara pada rakan blogger . :')
harini aku sebagai owner blog na kongsikan something ngan kowg seme .
tentang ape itu TERLUKA !
setiap owg pena merasa canee perasaan niyy , kan ?
bohong lhaa kalao ta pena !
lalui alam percintaan ,cinta monyet. n sume lhaa .
ta kesa na first love kea , 2nd love kea or berLOVE-ii lagi lhaa kan .
jnji kowg sume pena lalui alam yg PERIT tuhh. ! hmmmm~mehh dgr cerita cinta aku .
pada mulanya aku takodd na mengenali lelaki.
tp ble munculnye berbagai jenis laki dalam hidup aku. aku mula merasakan aku harus face it .
smpai bila aku na hidOp sendirian kan ?
sehingga lhaa aku jpe sowg mamat niyy . dy penyayang. siyezly , sikap dye yg tuhh wtkan aku  selesa .
tapi ta sume ape yg kte rasa pd mulanya itu indah kan ? aku mula merasai perbezaan diri dye selepas bercinta untuk kali kedua . mang sume ckp kat aku . peluang kedua ta seindah peluang pertama . aku ta peduli ape owg cakap . aku tetap dengan pendirian aku . yg aku akn time dye semula. disebabkan syg , aku buang sume nasihat owg yg sygkan aku. aku ta peduli... sebb aku hanya cintakan dye. :')
aku bahagia bila aku duk kat sisi dye. walaopon sume owg ckp bahagia ape kalau aku jea menanges sebb dye ? sedangkan dye ta pena hargai airmata aku :(
tapi ape harus aku wt ? aku terlalu menyayangi dye..  aku endahkan sume omongan insan lain. aku tetap kejar dye. kejar , kejar dan terus kejar. gila kan ? tapi tape . aku rela d gelar bodoh sebb kejar insan yg ta pena hargai kehadiran aku. jgn pena tnya kenapa aku bersikap cmtuhh . sebb aku tatao . :(
btw . aku tao dye ponn baca post niyy :') *itu wtkan aku bahagia*
if dye bace . ingin aku luahkan . EVERYTHING ! aku na dye tao . yg aku cukup terluka.
aku syg kan kau , syggg ! siyesly . susah untuk aku menyintai insan laen selepas kau pergi dari idOp aku. aku cube menyayangi sape n laki mana sekali pon selepas kau tade lam idOp aku. tp sumpah itu PLASTIK !
sebb aku ta ikhlas menyintai mereka . :( aku ta mmpu.  setiap saat . aku menanges kenangkan diri kau , syg !
tatao canee aku na tunjuk yg aku amat menyintai diri kau ? aku ta pandang harta , ta pndang rupa kau . LILLAHITAALA ! aku ta pandang sume tuhhh . yg aku perlukan saat bersama kau ialah kejujuran , keikhlasan dan paling penting HATI kau yg tulus menyintai aku . itu daa memadai bagi aku.
aku terluka bila kau mula berubah. terasa bodoh , kosong (!) mang kau ta perasan perubahan itu . tp percaya lhaa . sume pompuan yg duk tempat aku akn merasai bnde tuhh. kau cakap kau syg kan aku ! sedangkan setiap saat airmata ta pena berhenti mengalir. tapi aku tahan demi cinta aku kat kau . susah untuk aku bg kau melihat itu sume , syg ! susah ! kau bz nan dunia kau . kawan-ii , game ! everything yg tade aku . kau bahagia kan bila aku tade d sisi kau ? tapi percaya lhaa sygg aku ta mampu hidOp tanpa kau walao sesaat . yaaa ! ta mmpu ! :'( mungkin pada kau luahan aty aku niyy ta bernilai . tp pada owg yg tao menghargai jea akn tao n dapat merasai kepedihan tuhh . sebb tuhh aku berusaha untuk ta lepaskan kau . aku berusaha jadi yg terbaek wt diri kau . tapi pena kea kau nilai sume tuhh ? pena kea kau hargai setiap saat aku di sisi kau ? rasakan n dalami ape yg aku lalui ???? pena keaaaaa !!!!! pena kea syggg :'(
perit syg ! perit bila aty terluka ! walao kau pena melukakan hati niyy mase dulu . aku still terima kau buadd kali kedua ! walao pon aku tao kau pena terluka jugakkk ngan sikap aku. but every second syg ! aku pikir , kenapa susah tuk kau time aku seadanya ! nape ????? percayakan aku walao hnya secebis !
gmbar niyy walao hanya lukisan . aku na kau tao . itu lhaa hati aku di ibaratkan .
dapat ta kau bayangkan caneee hati aku skunx niyy ? pedihhh sgt .! aku kecewa, siyesly aku mengharapkan kau seperti dulu ! menyintai aku sepenuh hati ! selalu ada waktu aku perlu ! tapi aku silap ! silap sebb still pkir kau cmtuhh . rupanya hati , sikap kau berubah setelah aku time kau untuk kali kedua . tp tape. aku still mampu bertahan ! mempertahankan cinta kte ! walao aku tao kau ta mampu lakukan ape yg aku wt ! bila kawan kau kecewa nan gf/bf dowg ! kau sentiasa ade ! tp nape saat aku dOwn kau ta endahkan ??????? siapakah aku pada kau .? siyesly . aku cemburu ! aku pkir kau kejam . aku diamkan sume niyy sebelom niyy . sebb aku tanakk cemburu aku niyy jd cemburu buta . aku sggup terluka demi melihat kau n teman-ii kau tersenyum gembira . sehingga aku  menanges . mungkin pada kau aku terlalu manje . sebb asyik menanges . HAHAHA memang. senang bercakap . sebb ta merasa ! kan ? tp itulah aku . aku snggup seksakan diri aku demi owg laen . sggup ke tepikan ape yg aku inginkan demi melihat owg laen gembira . sebb aku cume manusia biasa ! yeahh ! ORDINARY GURL ! itu lhaa aku ! sering gembirakan aty owg laen smpai aku kecewakan diri aku sendiri ! :'( sedangkan kau cakap kat aku , aku lhaa pompuan yg pertama ta akan kau sakiti atau ta akan lukai ! n kau akan sygkan aku sampai bila-ii ! ape itu hanya omongan kosong ?? tanpa ade nilai pape???? begitu ehhh ? :'(

saat kau gembirakan hati kawan-ii kau , terlintas ta dalam pale otak kau tentang hati n perasaan aku ? pena kea pkir aty aku waktu aku perlukan kau tp kau lebihkan mereka n duduk kat sisi dowg ?PENA KEA !!!!! itu jea aku tanye ! aku ta lhaa cakap aku baek . tp waktu teman-ii aku terluka , aku sggup tinggalkan dowg sebb aku tanakk kehilangan kau ! sebb pada aku kau lebih penting !!! tp silap syg ! aku silap ! sebb bila aku terluka , aku menanges . kau bukan owg pertama di sisi ! mereka yg aku buang tuhh sentiasa jd peneman ! saat tuhh dimana kau ? dimana !!!! tp tape. demi syg , demi cinta ! aku redha . :')
skunx , baru aku tao tentang ape itu terluka ! ape itu cinta sebenar !
walaopon aku ta mampu miliki kau di alam nyata , izinkan lhaa aku miliki kau walao hanya dalam alam mimpi seketika ! walao mimpi tuhh ta akan berulang setiap masa . :'( cukuplah pada aku .
saat aku merayu , saat aku pinta , saat aku menanges bila kau tade ! aku na kau tao 1 bnde . aku halalkan setiap airmata yg jatuh untuk kau ! aku harap , kau bahagia bila aku menanges disebabkan kau . dan aku na kau tao ! ketika aty terluka yang amat dalam maka saat itulah kita belajar tentang erti kemaafan ! so . aku na kau tao aku daa maafkan kau syg ! :') cume aku pinta skunx , balek lhaa semula pada aku , cintai lhaa aku skunx ! bukan aku yg kau kenal suatu ketika dahulu !! :'( 
jerit batinku ----->>>>AKU AMAT SYGKAN KAU , sayang  !!! 





Wednesday, 17 October 2012

mengharap (!) ♥


sepi mengisi malam yg perit. aku lalui sumenye sendirian :'( pedih ta terkata . owg yg d syg pergi tgglkan aku ,,, saat aku maseh menagih cinta kau.... kenapa ? ape sebb kau senang bile kau melihat aku nges sebb kau ? gtuhh ? aku syg kau sgt-ii . demi allah syg aku ta pena berubah selama kte cple.kau tao nape aku ta pena kurang sikit syg kat kau ? sebb aku ikhlas menyintai kau .walao aku niyy ramai kawan laki berbanding pompuann. :) hati aku ta berubah . walao kau mara , maki hamun. aku ta kesa. sebb aku mang cntekan kau.ramai yg ckap asal susah aku na lpekan kau , buang kau, ape kau daa mandrem aku? hahaha kolotnyeee pkiran tuh :')  tapi tape. aku ta kesa. sebb aku tao kau bukan cmtuhh, :)
saat aku pk aku maseh awek kau . kau bole wt relay nan someone.kau bayang ta perasaan aku saat tuhh ?
sedihh wehh. sedihhh . 3 malam aku mnges tanpa bhenti.depan owg laen aku ketawa. tp lam diam ? allah jea yg tao.aku sygkan kau  bnyk dugaan aku kene tempuh untuk dapatkan kau. pedih syg . pedih . tp ble bayangkan muka kau ,, aku rasa kuadd. knapa aku kuadd? sebb aku na pertahankan syg n cinta aku,tp nape ujian aku berat. mungkin allah na uji kekuatan aku. :')
aku redha . tp tao ta rapuhnye aty seowg pompuan ble kejar boyfie dy sedangkan boyfie dy hak owg laen .tapi demi cinta . aku trutkan jugak .sakit wehh jiwa niyy. pedih sngadd, tapi demi kau. aku rela., aku akn tempuh sume ujian niyy. :'(
syg . tolong lhaa paam aku ta mmpu jauh dari kau, :( tapi aku ta sggup tgk kau d miliki insan laen . perit tuk aku syg.. pedih .syg andai kte terpkse jalani ujian niyy.. sebelom d satukan . aku akn terus bangkit . n akn tggu kau . tuhh janji aku.peganglhaa ia . simpan lhaa d lubuk aty kau yg paling dalam, :') 

Monday, 8 October 2012

andai aku bercinta lagi


.I L O V E Y O U .
itu mungkin akan aku lafazkan saat terakhir aku melangkah pergi . 
pena aku cuba tuk menerima , memberi segala kasih syg . tapi ini perit . kau memaksa aku menyintai owg yg ta pena aku syg selepas dy pergi . tape aku terima andai kau ta sudi menerima aku sebagai kekasih . aku pham . tapi kau tade hak memaksa aku menyintai laki laen syg . sumpah tade hak untuk aku stop sayangkan kau. . aku rela kau benci aku . tape  andai itu wt kau tersenyum . :)
aku tatao mana arah aku setelah kau memaksa aku melepaskan kau . T_T
tp sayang .bersendiri masa umpama ta beralih ,berapa lama lagi harus aku merintih ,andai aku bercinta lagi 1 hari nanti ,tunjukkan di mana hati untuknya yg masih belom kau huni . apabila tiba masa waktu bersemuka ku harus pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta dengan bayangmu d minda . :')
*bait lagu niyy tiap malam aku dengar . aku sentiasa bace komen kau kat vdeo youtube tuhh sebelom aku lelapkan mata , tapi aku pasti kau tatao kan itu hobi baru aku  . aku pasti dan yakin aku rusuk kau , tapi sayang , nape kau sanggup menahan egomu melihat aku pergi ? mana janji kau yang ta akan lepaskan aku pergi n melihat aku bersama insan laen ? sedangkan aku berusaha untuk tahan kau dari pergi dari idOp aku . aku menangis tiap kali perpisahan berlaku . itu perit yg teramat pada aku . :'(
sayang . pena aku berjanji . biarlah takdir memisahkan kte . aku berpikir . apekah ini takdir ? kau pergi tanpa aku duga . kau paksa aku lepaskan kau  . kau seksa jiwa aku . tapi aku relakan diri niyy terluka dan menanges . sebbnye AKUCINTAKANKAU ! setiap doa d iringkan dengan lafaz nama kau .
perpisahan . ya! kau pinta perpisahan . sedangkan kau tao aku ta kuadd menerima itu sebagai kenyataan ! nape kejam sngat kau pada aku ? mana jnji ? mana sumpah yang pena kau beri dulu ? tape ! andai kau lpe sume tuhh . cume aku ! yaaa . cume aku yg masih pegang janji kau . sayang selama perkenalan kte . aku ta pena menyintai laki laen selepas kau tutup mata aku menyayangi insan laen . selepas kau time aku kali kedua , aku yakin jodoh berpihak kepada kte . tapi sume niyyy hanya KENANGAN pahit padaku . !tapi aku harus kuadd . kerana ini permintaan kau yang ke berapa aku sendiri tatao . :')) time kasih kerana kau berjaya hancurkan harapan kte berdua setelah kau tanam benih cinta n semai bersama akhirnya kau sendiri meracunkannya. kau takodd dgn bayang-ii kau . tapi tape. aku tao itu mang sifat kau . kau lemah untuk hadap kenyataan . kan ? tape . moga allah bagi kau petunujuk setelah aku lepaskan kau kali niyy. merayu ??? aku ta akn lakukan untuk kali niyy, sayang cukuplah kau hargai kehadiran aku . itu jea aku minta selama niyy. aku ta harap balasan cinta kau . tapi aku tao . kau lagi sayangkan ego kau . aku tao kau ta akn tahan aku pergi kali niyy kan ? nevermind . aku ta berharap ag.  tapi satu . andai kau resah dan ta lena itu hembusan cintaku . <-- bait lagu niyy pon tiap saat nadi aku akan aku lafazkan walao aku tao kau ta dengar ,  ':)

*akhir sekali ..  tuhan , jagakan die  die kekasihku n tetap milikku . aku sungguh menyintai . sungguh menyayangi setulus hatiku . (tuhan jagekan dia-motif band) <-- lagu terakhir aku na kau dengar sebelom aku pergi untuk selamanya. terima kasih bagi aku peluang untuk aku tunjuk aku berubah walao aku tao kau ta nampak . selamat berbahagia sayang. *cintaa mati * ;')

Tuesday, 18 September 2012



hati . setiap manusia punyai hati . bezanya hati yg ikhlas n ta ikhlas. 
dari hati wujudnye sayang . tapi pena kea kte pk . ikhlas kah kte sayang someone tuhh ?
mehh kte renung . sepanjang hayat . bape kali kte pena menyayangi insan selaen ibu , ayah n keluarga ?
cntohnye kekasih hati ? gurlfie , boyfiey , wifey , hubby ?
sedalam mana kasih kte kat dowg niyy ? owg cakap . lao syg , bia lhaa seikhlas aty . kan ? baru lha kekal.
sebenarnya ayat niyy ta bole pakai ! huh ! kowg tao nape ???? jodoh bukan terletak pada keikhlasan . tp kat tangan allah . :)
huahuahuahuahuahua. tp lao ikodd lumrah alam, d wajibkan untuk ikhlas dalam menyayangi . 
baru lhaa tade tuduhan CURANG lhaa , itulah , inilah . kan ? barulah aty ta terluka , rite ?
so , ikhlaskan diri anda sume dalam menyayangi sesuatu . :)
ta kesa ape skali pon . manusia kea . bnde yg ta hidup cam pen kea. malah haiwan jugak perlu kan asih sayang kte ! :')

*so . pikirlahhh. ikhlaskan diri kowg tukk sygkan bnde laen selaen diri kowg . barulhaa tenang hati n jiwa kowg sebb tade musuh . kan ?


♥ assalammualaikum ♥


haa . niyy update terbaru .
mwahahah . sape laki niyy ?
*itu yang dalam otak kowg kan ? dy kawan aku yg bru aku knal bape hari .
tp dy daa mmpu paam aku. :)
hebatkan dy ? yehh . dy hebat kerana otak matang !
mehh aku knl kan . nama dy AIZUDDIN.
cun nama dy kan ? i loikee * 
hahahahhaha , umo dy sama cam aku . 20.. tp subhannallah ! dy matang sangat . pemikiran dy jao 5 inci dari aku . dy banyak ubah aku semenjak aku knl dy. :)
antara nya . EGO aku makin berkurang . setelah ex aku pergi , dy bnyak habiskan mase dy nan aku.
menanges , ketawa . sume nan dy niyy . dy suh aku pikir , ta sume laki sama. 
yeahh . now aku yakin , ta sume laki sama . dy cakap setiap masalah ade penyelesaiaan nye. setiap yg berlaku ade hikmahnye . aku cakap aku ta mmpu tuk hadap sume niyy.dy nasihatkan aku supaya jadi insan yg redha ! :') semakin lama aku knal dy , semakin aku kuat tuk berjalan terus tanpa toleh masa lalu .
sekarang , selain ibu n abah aku . dy lhaaa sumber inspirasi aku selepas DR MAHATHIR ! ><'
aku harap , allah panjangkan persahabatan di antara aku dengan dy . amin .



hah niyy kakak angkadd aku . nama dy EMMA !
comeii kan dy? aku senang berkawan nan dy.. :)
sangat sayang kan awak kakak !
even bukan kakak yg betol ! 
dy niyy kaki snap pix. tgk lhaa tuhh. bukan maen sukeeee dy . 
untung tunang dy . oopsss? yapppp. dy daa tunang , tp nampk cm dak tecip jea kenn ?
alahhhaaiii kak. sweet... adek doakan akk gembira cm lam gmbar niyy , ^_^ bersama keluarga , tunang n teman tersayang . termasuk lhaa kte . :P

*t kawen jgn lpe jemput ehhh ? :D *sayang awak kakak montel !*

hahhh niyy mmbe aku .whhahaha . dy baek . even aku knal just lam fb .
dy lhaa penasihat sulit aku. acececece, :D

nama mamat niyy MUHAMMAD HASNAIN ABD RASHID . tapi aku pnggil dy NINE ! hehehe
dy niyy nampk tough , katang bagai . tp sumpahhhh dy jiweeeeee glo.. 
hahahaha. dy seowg sahabat yg mmpu jd telinga , mata , mulut , sebagainya .
aku daa anggap dy sebagai abg . :)
dy ade waktu aku sedih. suke , gelak tawa  nges aku. 
aku syukur seribu rahmat , sebb allah temukan aku dengan insan seperti dy ,
walao aku tao kekadang dy jugakkk pena rasa kecewa,! sedangkan aku ta pena ade waktu tuhh.
nine , maafkan aku kehh :(
sebb aku tade waktu sedih kau . tp aku janji beb ! aku akn cuba jadi kawan kau sampai bila-ii ,n aku akan terus sayang kau , senget !
TUHH JANJI AKU NINE !




Monday, 17 September 2012

♥ aishiteru biyy ♥


haaa , nama mamat niyy RADZIN! kiut kan ?
niyy boyfie kte time form 3 .*n sekarang.
dy seowg yg funny ! ade jea telatah dy . pngai dy ade jea yg wt kan hati terhibur.
tp tah nape. rase rindu sgt kat dy lately niyy... padahal aku daa jnji . aku na try paam dy !
tanakkk terlampau kongkong dy. tapi...... hummpphh . juz tanakk hilang awk ag sekali AD !. :'(
tp tape. sya akn jd cm dulu. mase kte kenal dulu.kte ta pena gado !
now kte ta gado... cumeeeeee. sya jea ta paam AD ! maafkn sya , ad :(
sya juz na kte kekal . walao sya tao . itu bukan akhirnye :'((

*sya harap kte bahagia cm dulu , biyy . even u sibuk , u still ade mase tuk KITA ! tapi sya tanakkk biyy gagal sebb sya ! sya na biyy berjaya . n 1 day u'll be my I.R .
*hopesangat-sangat*



♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦ ٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(-̮̮̃•̃)۶ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ٩(•̮̮̃•̃)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶ ♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦♠♣♦


haha mesti kowg tertanye , nape aku update pasai dy niyy ?
sengal kan aku ?aku update sebb dy niyy yg ajar aku ape itu BENCI !
tapi relax. jgn pk aku bnci dy. heheh. nama dy fadzli. owg dy baek ..
tapi ade sedikit emo. tah , aku cbe paam dy . tp makin lama .makin ta bole.
aty tanye-ii . nape aku sayang dy ! sedangkan dy ta nmpk ! :( tp jgn risau . sekarang kami
daa makin jao. dy daa BUANG aku. haha bagus jugak. at least aku ta d gelar perampas .
cukuplhaa ape yg jd kat aku ! yang dy tatao nape ttbe aku berubah tetbe.. rahsia tetap rahsia ! :(
sekarang . andai dy bace kan. 1 jea aku na dy tao.. dy laki yg paling COOL , sempoi n most important 
dy pandai wt aku rindu dy . :')

ucapan terakhir , moga kau bahagia , senget ,! (berkali aku ulang . aku rela lukakan hati aku sendiri , dari lukakan aty owg yg pena aku sayang n 1 day , kalo ko daa tao cte sebenar, aku harap kau teruskan hidup kau tanpa aku seperti sekarang ! )

Wednesday, 29 August 2012

Muara Hati - Dato' Siti Nurhaliza feat Hafiz (LIRIK) khas tuk awk my dear EX !


kenangan bersamamu tinggal kenangan :'(


buadd terakhir kalinye aku post kan ini buadd kamuu .

ahmad nasruddin , aku kecewa dengan sikap kamuu sejak kebelakangan ini .

kamuu bahagia melihat aku menitiskan airmata demi memuaskan hatimu .

andai ini suratan takdir buadd diri aku , aku redha melepaskan kamuu pergi .

pergilhaa tanpa toleh kembali . kerana aku ta akn menghalang kamuu kali niyy.

fitnahmu terhadap aku ckup menyakitkan , dan itu telah menutup pintu hati niyy tuk sekian kali...

mungkin kamuu akn menemukan kebahagiaan yg kamuu cari selepas niyy bersama insan pilihan kamuu.!

cukuplah aku derita menanggung azab cinta yg tiada kesudahan .

aku begitu menyayangi kamuu tapi ape daya . cintaku d ragui tanpa belas kasihan .

kamuu lebih memilih untuk melukakan dari merawat . cukuplah syg . kali niyy aku lepaskan .

lepaskan kamuu untuk selamanya .

andai benar kamuu jodoh aku , allah pasti temukan kte kembali . 

tp arini genap lhaa kte 1tahun 8 bulan !

ya allah. hiba sangat !mana salah n silap aku ponn aku tatao.aku menangis setiap kali teringat tohmahan 

kamuu.! siyesly ! mang aku kekadang mengikut hati sendiri . melayan laki laen. even sebagai kawan , ! itu 

yeahh ! silap aku . !!! silap aku menimbulkan perasaan cemburu buta kamuu ! kamuu terlampau menyayangi 

aku. sedangkan aku buta terhadap nilai cinta kamuu .

tapelhaa , ini dugaan . dan jugak pengajaran buadd kite ! :')

aku berdoa agar kamuu menemukan cinta sejati . seandainya kamuu ta bahagia , 

hatiku masih terbuka untuk terima kamuu .

tapi andai niyy hanya tinggal warkah kali terakhir , aku na kamuu tao . sepanjang tuduhan kamuu , 

lillahi taala , aku ta pena ade sesape melainkan kamuu . AHMAD NASRUDDIN BIN DAHLAN 

aku doakan dari jao, semoga allah beri kamuu petunjuk disebalik sume niyy . aminnnnn. ||(T.T)||

yang terakhir , TASYA . wassalam.




Monday, 13 August 2012

♥ ku lepaskanmu kerana terpaksa♥


i.l.o.v.e.y.o.u

CINTA senang dilafazkan , tapi sukar tuk memahami !
yeahh itulah cinta .
cinta tuk indah tp owg yg bercinta tuh tatao canee na aplikasikan . 
seperti kamuu ,sayang !
syg , semalam tah kali kea bape kte berpisah !
penat daa aty niy tuk meratap.
aku cintakan kau , sayang.
tp demi allah , aku bahagia bila kau bahagia nan caramu .
benda sikit , kau ungkit perabih . tp tape. aku redha berjumpa nan laki cm ko.
andai ini hukuman , aku tabah jalani nan penuh kesabaran . 
tp aku daa berhentii berharap.
mengharap pada bnde ta pasti , aku tao aku bakal kecewa .
aku tao dalam keegoaan kau pasti ade sekelumit rasa menyesal , kan ?
andai tiada , aku ta mampu menghukum kau .
sayang . aku benar-benar berharap agar aku dapat miliki aty kau sampai ble-ii !
tapi ape daya aku . kau ta senang nan perangai aku .
erti kata laen , kau ta bole terima keadaan aku seperti aku terima diri kau .
tp jgn pena risau . aku ta pena menyesal kenali diri kau .
aku tao kau ta sempurna .
begitu jugak aku . yang penuh ngan kesilapan .
sebab tuhh aku perlukan kau agar dapat penuhi kekurangan yg ade pd diri aku.
tp itu hanya sementara . :')
semalam kau pergi sebelom aku menerangkan ape sebenarnye terjadi .
aku buntu , kelu. terdiam .ta mampu baiki keadaan bila egomu lebih mengatasi segalanya !
kau pergi ! tanpa pusing balek. :)
#hahahaha . tatao lhaa.!
kau tao kan ? aku ta mmpu hidup tanpa kau ?
semalam . aku tatao na wtpe. LEMAH ! :'(
#sayarindukanawaksangat-sangat !
tapi . aku ta akn pakse kau balik kat aku .
aku redha kau pergi untuk kali niy .
bukan aku ade penggnti kau ke hapee. 
demi allah . pintu aty aku daa tertutup untuk menyintai lelaki .
aku takodd ta mampu menyintai ag . 
so. 1 ayat yg mampu aku ungkapkan 
""AKU LEPASKAN KAU KERANA TERPAKSA .""
terpaksa kerana aku masih mengharapkan kau kembali menyintai aku !
tapi biarlah takdir yg tentukan segalanya !
andai kau jodohku yg tertulis d luth mahfuz , aku berdoa dan berharap.
kau terima aku seadanya. diri aku yang sekarang . bukan zaman silam aku !!
thanks tuk yg terakhir kali kerana kau mampu jatuhkan airmata aku dan menyayangi aku walao
sementara waktu ! (T.T)



Sunday, 12 August 2012

★❤★ hhhooooyeeehhh raya ★❤★


Assalamualaikum pembuka bicara . 
wahh kowg...tinggal bape hari jea ag na raya ! cer wt countdown . wahh 5-6 hari jea ag ??
ouucchh,,, ramadhan na tggl kte daa rupenye.. :(
tapelhaa..kte doa-ii lhaa moge tahun depan kte bakal jpe RAMADHAN kembali. :) insyaallah !
haa kembali cte bab raya . raya niy wt kan sume muslimin muslimat berada dalam keadaan SERABUT !
hahaha bukan seabut sebab ape . serabut na p bli baju raya baru , suar baru , perabut baru , gf/bf baru . oppsss ? 
(-_______-) jgn lhaa gtuhh kan ? heeee.. ade yg sibuk wt kueh , wt rumah (cm ayah amy ! )  wt tatao ? opsss cm tuhh pon ade ? hahaha...peace *kidding-ii penghujung raya !
kowg raya katne ? kalo amy , amy raya kat kuantan jea...sebb mak ayah sume owg sini ! sedih kan ? T_T
tp tape.... sebb owg tersyg , sumeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kat sini jea.. termasuk si DIA ! :*
hohoho..kteowg cadang na pakai baju kaler same ! :D hee ! tuhh baju raya . niy ta siap touch-up  ag :)
tggu ehh ? petang nnti kodd p hantar kedai tuk touch-up sikit . kowg plak kaler ape ? mesti vogue kan ? hee
btw , ta kesa lhaa cmne pon..jnji kte dapat meraikan hari kemenangan kte !kan ? x_X
oke , d penghujung RAMADHAN yg mulia niy . n kte pon akn menyambut ketibaan SYAWAL yg tggl bape hari jea ag , amy na ucapkn SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI ! , ampun kan mana yg terlebih , n terkurang tuhh ehh ? :) kira O-O okehh ! *jgn lpe , mana-ii blogger yg duk kuantan tuhhh , mai lee singgah uma amy yg ta seberapa besar niy ! pd blogger yg jao or viewer yg jao-ii bole jea dtg :) d alu-ii kan.. 
ookehh , smbun dgr lagu raya . tata.. ! wsalam.... :*

Friday, 10 August 2012

♥ engkau yg ku syg ♥



awak,,,semlm tah lhaa nape kte gado,,,
sy pelik,! lately awk laen...sy mcj awk lambat balas....line awk pending sokmo..
pastuhh kekadang awk ta balas .
awk bz sgt keaa??? lao alasan awk ialah TIDO ! ouhh plizzzz ! bulan pose tdo ape smbil petg !!!
td,,sy mcj.. 1 bnde pon awk ta reply !! pdhal daa kul 12 lebih ! ehh time tuhh awk patodnyee time tuk awk  siap-ii p solat jumaat ! awk ble balas walao kejap jeaa!! nape awk wt sy gniy ? :'( sy ta ase sy d hargai,!! ble sy pk awk ade owg laen , awk ckp... tuhh juz pikiran sy !! abes awk na sy pk ape!!! cbe btao,!! setiap detik ! sy tggu awk mcj !! mang  kekadang sy ego,! mara awk then ckp tayah mcj ! tp ta sngke !! awk niy lurus jugak rupanya !maaf ckp! tp ta tahan tao ta sikap awk yg endah ta endah !!!ble sy tnye awk na kea ta sy awk jawab na !!!!! na pd awk tuhh maksudnye ape ehhh ? sy cbe paam awk syg ! owayz mcj awk semata-ii tanaa jao nan awk... berulang kali sy ckp.nape susah na paam !!!! ble sy ckp..awk ckp better awk sibuk nan game dari curang ??? excuse me !!! ble mase curang ????? na ckp lhaa sy niy ramai kawan laki , tego sane , tego sini ? gtuhh ? :)) heyy , awk na sy ikot ckp awk jgn tgo dowg...suh sy duk dlm dunia sy !!! awk ingat sy ape??????????tade perasaan ???tunggul kayu ????sedangkan awk kt lua tuhh bole enjoy sana sini ?sy ta mnx awk duk teman sy 24hours,7days/week!! juz ade ble sy mcj , sy kol !!! niy time sy na kol,,,awk na ckp tanaa ckp !! terasa tao ta !!!!! sy cube kawal aty niy.agar ta pk bukan-ii,! tp pena awk tao????? pena keaaa awk amek peduli ! owg selalu ckp.awk sebenarnya bukan syg sy ! tp sy nafikan walao kekdg btol ape dowg ckp,! ble sy ckp gniy awk ckp,,,p dgr ckp dowg ! abes lao sy ta dgr ckp owg , ble sy tnye awk ta cakap!!! :'( ape sy na ckp awk,!!ape ag ta ckup !! sebb sy ta cm pompuan laen keaaa??? yg oways hang nan bf dowg ??? yg dating 24 jam??? gniy kea awk na ?abes nape dulu awk ckp awk ta kesaaa??? nape!!!! nape skunx awk wt sy gniy ! ape dosa sy awk ! sy tatao na ckp ape ag supaya awk paam 1 perkara ! yg sy terlampau cintakan awk !!! kalo lhaa aty niy bole bawak kua , daa lama sy tunjuk kat awk ! sy mohon sgt , andai btol awk syg kan sy , cintakan sy .! sy mohon sgt ! tolong jgn sakitkan aty sy ag :'(
sy ta mampu awk ! sy ta mampu ilang awk,! sy tatao canee na idop tnpe awk, (T_T)
allah jea tao,, mcm ne sy syggggggkan awk!!! 

Thursday, 9 August 2012

♥ raya bakal tiba ♥



assalamualaikum , raya bakal tiba ! hanya tinggal bape ari jea ag !
sedehh tetbe :'(
raya niy terasa sunyi , kerana wan daa tade ! (T_T)
wan , cucu wan sume masih sedehh nan kehilangan wan !
wan pergi tgglkan kteowg tanggal 9/11/2011.
wan , raya taon niy ta sama cm tahun-ii sebelom nye.!
kegembiraan yg dirasa oleh owg laen , akn menjadi pagi raya  yg hiba pada kami ! kesunyiaan akn terasa , wan !  :'(
wan...cucu n anak-ii wan sume rindu kan wan :'(
tapelhaa , wan , hnye bekalan doa kami kirim kan buadd wan tercinta. 
btw , pada kowg sume , selamat menyambut hari raya aidilfitri , maaf zahir dan batin ! 
*sudi-ii dtg uma amy nanti ehh ? :'D

✿ tips untuk elakkan buli ✿


BULI ♥
Haaa ! kowg msti pena kne buli kan ?
hahahha amy pon pena kne buli !
sesuka hati sesedap rasa jea kan mereka buli insan yg lemah ? 
mentang-ii amy kecik ! dowg buli seenak rasa !
ingat amy ape ? huh ! bengang niy !
heee . maap over sikit !
tp kowg yg kne buli , msti rasa canee amy rasa !
okehh , now amy na share tips or cara cegah kes BULI !
niy cara-ii nye :



1)  kowg jgn rasa takot ble owg berhadapan nan owg yg lebih besar sebb dy akn merasa kita takot nan dowg !
2)  kowg kne wt muka BENGIS agar pembuli tuhh ta berani buli anda ! :-D
3)  belajar lhaa  seni mempertahankan diri ! seperti silat , taek kwan do or pape jea yg bole protect kowg!
4)  kowg sentiasa bawak membe-ii yg berbadan besar bersama kowg . hee..bukan ape , mana tao
pembuli tuhh badan besa jugak ? opcozzz dy takodd ! c(:
5)  if sume niy ta dapat dibendung , pe kata kowg btao jea kat guru-ii kowg ? kan senang ?
if yg daa masuk alam universiti , kolej kea poli kea , ngadu jea lecturer kowg ! ^_^
*pd gurlz yg kne buli ,if pembuli kowg tuhh lelaki , pe kata kowg bagi jea tao tok mudim ! suh sunat sekali lagik ! HAHAHAHA !
✿semoga kowg dapat banteras kes buli d sekeliling kowg !✿ >(^_^)<

Wednesday, 8 August 2012

♥ ilmu pelita hidup ♥



Bayangkan apabila waktu malam tidak bertukar siang? Mungkin bagi orang yang cacat seperti orang buta sudah biasa dengan keadaan ini tetapi bagi golongan yang normal , adalah satu yang agak sukar untuk kita meneruskan kehidupan dalam kegelapan yang berterusan. Begitu juga halnya dengan ilmu. Ilmu umpama pelita hidup yang sentiasa menerangi manusia kerana tanpa ilmu gelaplah hidup seseorang itu. Seseorang itu boleh menuntut ilmu di mana sahaja tanpa mengira tempat serta masa. terdapat banyak cabang untuk menuntut ilmu antaranya ilmu agama, ilmu psikologi, ilmu sains, ilmu bahasa dan pelbagai lagi.
Tidak kira usia, pangkat, jantina serta kedudukan yang ada, menuntut ilmu adalah penting untuk diri individu itu sendiri. Ada yang sudah berumur, tetapi masih mahu meneruskan pengajian di peringkat tinggi kerana golongan seperti ini sudah lama menyedari akan kepentingan menuntut ilmu. Ilmu juga boleh diperolehi melalui pengalaman seseorang sama ada pengalaman dalam melalui liku-liku kehidupan ataupun pengalaman bekerja.
Munurut ajaran Islam, menuntut ilmu merupakan satu ibadat dan jika seseorang itu menuntut ilmu yang baik disisi agama, maka Allah swt akan memberikan ganjaran kepada orang tersebut. ilu juga merupakan penggererak utama seseorang untuk meneruskan kehidupan.

✿ ALLAH TEMAN SEJATI ✿


           

✿~ Di saat TIDAK ADA SEORANG PUN yang boleh kamu percaya untuk mendengar isi hatimu..
~bersabarlah....
            ✿~ Di saat tidak ada yang mampu MENGHILANGKAN gelisah di hatimu..
~tenanglah duhai hati...
                    ✿~ Di saat bibirmu TIDAK MAMPU mengeluarkan kata-kata..
~indahkanlah akhlakku duhai Tuhan...

                       Maka, BERBICARALAH DALAM SUJUDMU..berceritalah padaNya, Allah yang akan            menjadi PENDENGAR YANG SETIA untukmu..♥♥

♥ geram melihat keletah anda ♥


semalam amy mcj na bf !
uurrgghh dy tuhh !ummphh ,
mengader betollllll~
semlm ade lhaa suh bace tentg sowg budak niy , 
mang bengang gak lhaa bile bce !
tp bukan tuh amy na cte !
amy na cte tntg bf amy !
dy tuhh , ishhh lao ade depan mata , mao makan pelempang...
dy tuhh macam endah ta endah jea !
owg syg dy ! dy bole maen-ii !
umphhh , smlm cakap pasai dunia dy !
dunia GAMEEEEEE ! urrgghhh ~~
dy cakap better game dr curang ?


uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !
sakit betol jiwa ! dy tatao ke yg ow btol-ii na dy ?

bole pulak cakap game tuh tade pompuan ?
abes yg kat dy punya inbox tuh ape ?
siap cakap kiut-miut bagai .uurrgghh JELES paam ta !
nape susa sangat na paam niy !!!!
tp cm awk ckap lhaa , game wt kan awk ta bole curang ? kan ?
heee , so . blogging n bace novel pon  wt kan sy ta bole curang !
tp sy takodd if sy start blogging , n bace novel , 
sy takodd sy jaran ade mase tuk awk ! umpphhh..
tp syg , awk tao ta ! sy bersyukur gila-ii ! sebb , sy daa bole wt hobi lama 
yg sy tinggalkan ! heeeee thnx sgtttttttttttttttttttt ! 
*saya taknak wt gniy ,tp lao awk bz nan game awk , abehh sy na wt ape ?*
 harap kita sama-ii rindu pasniyyy ! heeeeee ~ 

♥ perjalanan seorang sahabat ♥





ASSALAMUALAIKUM
baru teringat na update , kelmarin,
amy borak-ii ngan kawan tentang perjalanan hidup dye !
mehh na cte ckit !
kawan amy niy seowg yg comel , tinggi lampai !
tapi setiap manusia ta sempurna ! sama
macam amy , kowg ! sume owg...kan ?
okehh time borak-ii ngan dy tuhh kan dye tetbe sebak !
tao knpe ?
sebb dy cakap dy niy mungkin ta akn dpt sambut 
ramadhan taun depan...
HAHHAHA !
terus amy gelak .jahat kan ?
haii awk niy , kte sume tatao sama ade sempat or ta 
sempat jumpa ramadhan lagi..
aduuuusss.
dy kata dy siyess .
okehh-ii , amy ckp TERUSKAN .
dy ckp dy daa lama derita sakit paru-ii.
ouuchh .
pedihhhhh !
amy pon naik sebak..
amy tatao nape tetbe..
dy ckp dy ade sakit LUNG implication .
kalo stage 1 , amy ta kesa sgt!
but now daa stage 3 ?
 :'(
dy ta cakap kat sape-ii termasuk PARENTS !
heyyy , terus amy mara..nape awk ta btao dowg?
dy terus btao , dy owg susah..
adek-ii ramai yg na pakai duet tuk smbung study , 
bapak dy cume seowg kerani y brgaji 2k !
ibu ta keje . 
harapkan kakak n abg ?
dowg sume daa kawen..amy terdiam.
then , tnye daa lama skit ?
dy ckp dy sendiri ta sedar.
tp dy mula sesak nafas sejak umur 15 tahun ?
form 3??????
yeahh ! time jd  PMR candidates !dy cakap selama niy , 
dy senyum dy gelak mcm tade masalah !
hahaha..yesss ! 
sejak kawan nan dy , dy man seowg yg cheerful !
ta pena nmpk sakit ! 
kalo owg ta knl dy , msti ckp dy seowg yg HYPERACTIVE !
rupanya d sebalik snyum , tawa ,ade tangisan mengundang !
awk...nape bru kini awk cakap ?
ape yg sy bole tolong ?
dy gelak ayu-ii ! ( gelak sikit lhaa )
dy cakap dy na mnx tolong amy 
jd seowg sahabat yg mampu jd telinga d saat susa !
dan jgn tinggalkan dy waktu susa mahupun susa 
smpai lhaa ajal menjemput !
dy ade bf yg cukup memahami , 
tp bf dy pon tatao masalah dy..
dy cakap , andai lha dy pergi dalam 
masa terdekat , temani lhaa sume 
owg y berkaitan nan dy terutama ibu tercinta !
amy terpikir , macam ne na jaga ?
sedangkan amy jao ?
dy cakap andai dy daa tade , jaga lhaa ibu n famili dy 
dengan mendoakan mereka sejahtera !
tersentuh hati niy !
awk , sy janji , sy akn jd teman dunia , akhirat awk !
tuh janji amy pd awk ! 
♥ sayang awk selamanya sahabat ♥ 

Copyright © 2012 Bebelan Keyboard CikMunBlogger powered by PurpleWorld | Full Designed by CikMunBlogger